Potrivit Agentiei Federale de Mediu, 2,8 miliarde de pahare de unica folosinta sunt utilizate in fiecare an numai in Germania. Aproximativ 60% dintre acestea sunt pahare de hartie acoperite cu plastic care in prezent sunt aruncate, deoarece nu pot fi reciclate intr-un mod rezonabil si semnificativ din punct de vedere economic.

Motivul pentru care nu pot fi reciclate este stratul de plastic din interior, care impiedica scurgerea sau inmuierea paharelor. Materialul compozit din hartie si plastic incetineste procesul de reciclare. Pana in prezent, fibrele de hartie puteau fi separate de invelisul din plastic doar in instalatiile speciale de reciclare si cu un efort mare. Cu toate acestea, separarea celor doua materiale este conditia de baza pentru recuperarea fibrelor de hartie in procesul de reciclare. Un proces de reciclare innovator, nou dezvoltat, permite acum ca fibra de celuloza de la paharele de unica folosinta sa fie reutilizata in procesul de reciclare intr-un mod eficient de economisire a resurselor, fara costuri suplimentare in procesul de tratare a hartiei.

Ideea inovatoare pentru noul produs vine de la departamentul de tiparire si tehnologie media al agentiei de publicitate din Fulda, din statul Hesse. „Procesul de reutilizare care are loc aici serveste la imbunatatirea materialului”, explica Torsten Gröger, care a venit cu ideea. „Deseurile din paharele de unica folosinta devin din nou o materie prima, in acest caz pentru o hartie grafica care poate fi utilizata in diverse scopuri in comunicare si publicitate.” Dupa cum sugereaza si numele, hartia CoffeeCup este compusa din aproximativ 25% pahare de hartie de unica folosinta si 75% hartie reciclabila din deseuri. Odata fabricata hartia grafica poate fi reciclata din nou de cel putin sase ori.

Proiectul CoffeeCup Paper a fost subcontractat, astfel incat noul produs de reciclare este realizat impreuna cu IGEPA Großhandel GmbH ca partener de vanzari si proiect. Papierfabrik Koehler Greiz GmbH & Co. KG, care face parte din Koehler Paper Group, a fost recrutat ca partener in acest proiect. „Noua procedura functioneaza, si face procesul de reciclare a paharelor de hartie de unica folosinta simplu si economic”, spune Udo Hollbach, directorul general al Papierfabrik Koehler Greiz. „Lucrand impreuna, cu implicarea si expertiza tuturor partilor, au reusit realizarea unui proiect special si de pionierat.” Koehler Greiz se afla in spatele investitiilor, de nivelul a milioane de Euro, care vor fi necesare pentru ca procesul sa fie extins in continuare si aliniat optim pentru cerintele viitorului.

McDonald´s Germania este un pionier in realizarea si fabricarea primului lot de hartie CoffeeCup. Compania colecteaza paharele utilizate pentru bauturi calde si reci pentru proiecte de reciclare in restaurantele sale din aprilie 2019. Actualizarea din 2019 a clauzei de dezvoltare durabila a lantului McDonald´s, a fost tiparita in peste 350.000 de exemplare pe hartie CoffeeCup, fabricata din pahare reciclate McDonald’s si hartie reciclabila din deseuri. „Cu optiunea de a imprima actualizarea clauzei de dezvoltare durabila pe propriile noastre pahare, datorita hartiei CoffeeCup, putem oferi oaspetilor nostri o dezvoltare durabila tangibila”, spune Daniel Neusser, seful departamentului Dezvoltare durabila la McDonald’s Germania. „Proiectul arata ca aici, la McDonald’s, avem o imagine de ansamblu asupra intregului ciclu de viata al ambalajelor, lucrand continuu pentru a inchide procesul de reciclare.”

Obiectivul si provocarea majora pentru 2021 sunt acum, de a pune la dispozitie o capacitate suficienta de pahare unica folosinta pentru a permite ca hartia CoffeeCup sa nu fie folosita exclusiv pentru proiecte speciale, ci sa fie disponibila in cantitati suficiente pe piata. „Acum avem nevoie de mai multi furnizori din sectorul fast-food care sa isi colecteze paharele pentru noi, contribuind astfel la transformarea deseurilor in materie prima pentru procesul de reciclare”, spune Wolfgang Suerbaum, director general al IGEPA Großhandel GmbH. „Participarea la proiectul nostru permite lanturilor de fast-food colaboratoare sa ia o pozitie pozitiva in ceea ce priveste sustenabilitatea, reducand in acelasi timp propriile costuri de eliminare a deseurilor.”

Procesul trebuie sa fie cat mai simplu posibil pentru companiile participante. Este posibil paharele de unica folosinta sa fie colectate de IGEPA direct de la restaurante si magazine si transportate la fabrica de hartie. Alternativ, paharele pot fi, de asemenea, colectate de catre distribuitorii si firmele de reciclare si ulterior colectate de IGEPA de la acestia.

Cu sloganul „Multe pahare – un obiectiv comun”, initiatorii asteapta cu nerabdare solicitari, discutii si noi parteneriate. „Hartia CoffeeCup reprezinta o oportunitate veritabila pentru toti participantii la proiect de a demonstra o dezvoltare durabila credibila si autentica.”, spune Torsten Gröger.

Despre Hartia CoffeeCup

Hartia CoffeeCup este o hartie grafica si un produs reciclat fabricat din deseuri de hartie 100%. Acesta cuprinde 25% pahare de hartie de unica folosinta si 75% hartie reciclabila din deseuri. In cazul paharelor de unica folosinta, plasticul folosit pentru acoperirea acestora este separat mai intai, permitand fibrelor de hartie care altfel s-ar fi pierdut direct ca deseuri sa fie readuse in procesul de reciclare. Hartia CoffeeCup este o hartie atractiva din punct de vedere optic si tactil, care ofera nenumarate optiuni pentru imprimare, prelucrare si utilizare ulterioara. Cu o albie CIE de 80, hartia este perceputa ca foarte placuta vizual, fara a-si pierde caracterul de produs reciclat. Cu originea si povestea sa, evidentiaza mesaje de sustenabilitate ca nici o alta hartie reciclata. Este un produs de uz zilnic, oferind o valoare justa pentru bani. Odata fabricata, aceasta hartie poate fi reciclata din nou de cel putin sase ori. Informatii suplimentare la: www.coffeecup-paper.de

Ce se ascunde in spatele hartiei CoffeeCup?

Hartia CoffeeCup este o marca inregistrata a Neidhardt Werbe GmbH. Noul produs de reciclare permite returnarea simpla si economica a fibrei de hartie din paharele de unica folosinta in procesul de reciclare. A fost dezvoltat si realizat de un consortiu format din trei companii: „creat – Die Werbeagentur. Die Werbeproduktion.”, care a venit cu ideea, Papierfabrik Koehler Greiz GmbH & Co. KG – parte a Koehler Paper Group – in calitate de producator si IGEPA Großhandel GmbH ca partener de vanzari si de proiect. McDonald´s Germania este primul lant de fast-food care furnizeaza pahare de unica folosinta si, prin urmare, materii prime pentru producerea hartiei CoffeeCup.

Sursa – site Koehler / 12.2020

Identificam cele mai bune solutii si oportunitati pentru afacerea ta!

STABILESTE O INTALNIRE