Preturile containerelor si ratele de leasing in comertul maritim global au crescut din cauza situatiei dificile din Marea Rosie. Jucatorii de pe piata se asteapta la o alta crestere in perioada premergatoare Anului Nou Chinezesc, care va avea loc pe 10 februarie a acestui an. Cu toate acestea, preturile sunt de asteptat sa scada din nou dupa festivitati, deoarece cererea se stabilizeaza. Lipsa de containere este palpabila in acest moment, dar pana acum a fost evitata o penurie de containere si spatiu de marfa. Un factor aici a fost faptul ca in ultimii ani a fost adaugata o capacitate suplimentara.

Container Price Sentiment Index (XCPSI), un barometru dezvoltat de platforma online de logistica pentru containere Container Xchange, a inregistrat o crestere semnificativa a preturilor de comercializare a containerelor in ianuarie 2024. Pretul mediu de transport pentru un container de 40 de picioare a crescut cu pana la 60% in ianuarie, in timp ce costurile pentru transporturile intre Europa si Asia s-au situat in mare parte sub pragul de 2.000 Euro anul trecut. Se pare ca acest lucru a reflectat ipoteza larg raspandita ca preturile containerelor vor continua sa creasca din cauza crizei din regiune.

„Adaptarea la noua normalitate va implica detinerea unui stoc crescut, contabilizarea timpilor de tranzit prelungiti si recunoasterea costurilor mai mari ale containerelor ca si componente integrante ale peisajului in evolutie”, a comentat Christian Roeloffs, co-fondatorul si CEO al Container Xchange.

Ratele de leasing din China au crescut cu peste 300%. De exemplu, tarifele de la Qingdao la Hamburg au crescut de la 260 USD la 1 ianuarie 2024 la 1.060 USD pana la 30 ianuarie 2024. In mod similar, tarifele de la Shenzhen la Hamburg au crescut de la 500 USD la 1 ianuarie 2024 la 750 USD la 30 ianuarie 2024.

Container Xchange anticipeaza ca situatia se va atenua dupa festivitatile de Anul Nou Chinezesc, pe masura ce cererea scade, deoarece transportatorii isi vor putea reconfigura retelele. Mai mult, acestia se vor putea adapta la timpi de tranzit mai lungi in jurul Capului Bunei Sperante. Un echilibru structural intre cerere si oferta, cu o supraincarcare semnificativa a ofertei, era de asteptat, a adaugat domnul Roeloffs.

Identificam cele mai bune solutii si oportunitati pentru afacerea ta!

STABILESTE O INTALNIRE