In urma succesului Drupa din primavara anului 2016, acest al patrulea raport anual privind tendintele globale furnizeaza dovezi detaliate care sustin teza ca, la nivel global, industria printului se recupereaza bine dupa dubla provocare a crizei economice din 2007/2008 si trecerea strategica catre comunicatiile digitale.

Sabine Geldermann, directorul Drupa, Messe Duesseldorf, a declarat: “Drupa de anul trecut a prezentat o industrie globala de imprimare care si-a recastigat increderea in viitor, cu o multitudine de tehnologii proaspete si aplicatii de natura a entuziasma atat tipografii, cat si clientii lor. Acest raport arata ca, desi nivelurile de incredere variaza intre regiuni si piete, in general industria tipografica se afla in plina desfasurare si va investi foarte puternic pentru a asigura un viitor prosper.

Recrutati dintre  managerii de nivel inalt care au vizitat anul trecut compania Drupa, aproape 850  tipografi si peste 300 de furnizori reprezentand toate regiunile si pietele participantii la sondajul Printfuture, compania specializata in consultanta de imprimare si cercetare de piata toti  tipografii, indiferent de piata sau de regiune in care se afla, stiu ca, pentru a reusi pe termen lung, trebuie sa se adapteze in continuare la conditiile in continua schimbare si conditiile economice. Acestia au  nevoie de o abordare pragmatica  a eficientizarii  si automatizarii, in timp ce in acelasi timp sa invete noi competente si sa adauge noi servicii cu valoare adaugata. Cu toate acestea, este placut sa raportam ca, in ansamblu, tiparirea si-a recapatat aplombul.

Increderea generala in randul tipografilor si furnizorilor pentru anul 2017

La nivel global, 42% dintre tipografi si-au descris afacerea intr-o stare economica “buna” in 2016, cu doar 11% raportand-o ca fiind “saraca“, cu un sold net de + 31%, cel mai mare rezultat global inregistrat in seria de rapoarte. Perspectivele pentru anul 2017 sunt mai bune, cu un sold net de + 46%.

Cu toate acestea, variatiile de piata si variatiile regionale sunt in crestere. Ambalajul  inregistreaza o crestere de  + 39%, segmentul Industrial / Decorative o crestere de  + 34%, in timp ce Comertul + 26% si publicitatea  23% urmeaza. America de Nord este din nou cea mai puternica regiune, cu un sold net de + 49%, urmata de Europa si Australia / Oceania + 33%, America de Nord / Centrala la + 29%, Asia la + 20%, Orientul Mijlociu la 19% si Africa la -3%, primul bilant net negativ al seriei de rapoarte. Intr-adevar, pe multe masuri, Orientul Mijlociu a raportat conditii foarte proaste, in timp ce Africa si America Centrala / Sudica au raportat conditii fragile. In ceea ce priveste performanta financiara, tipografiile au raportat un model bine stabilit de scadere a preturilor si marjelor practicate, compensate prin cresterea veniturilor datorita unei utilizari mai mari a capacitatilor. S-a inregistrat o pauza notabila in cresterea printului digital e si o scadere clara a numarului de instalatii de imprimare Web.

Ceea ce a fost diferit in acest an a fost o posibila pauza in cresterea istorica a proportiei cifrei de afaceri digitale (28% dintre tipografii  au raportat in 2015 ca mai mult de 25% din cifra lor de afaceri a fost digitala, iar cifra pentru 2016 a fost de 27%). Cu toate acestea, tiparirea digitala are o influenta tot mai mare asupra imprimarii functionale cu jet de cerneala, tehnologia dominanta pentru majoritatea aplicatiilor, de la 61% in 2014 la 74% in 2016. In mod similar, digitalul continua sa creasca rapid in imprimarea comerciala, de exemplu  la nivel mondial, de la 37% in 2013 pana la 50% in 2016. Cresterea ambalajelor digitale tiparite a crescut la  34%, de la 24% in 2014.

Chiar mai  neasteptata si de impact a fost scaderea clara a numarului de instalatii de tiparire Web la nivel global, de la 26% in 2015 la 23% in 2016. Acest declin nu a fost universal, de exemplu in Asia a crescut, dar in anumite regiuni, de exemplu America de Nord si Australia / Oceania, caderea a fost decisiva.

In ceea ce priveste planurile de investitii majore, 42% au cheltuit mai mult in ultimele 12 luni si doar 11% au cheltuit mai putin, un sold net de + 31%, iar soldul net a fost de 41% in ceea ce priveste planurile pentru anul 2017. Aceasta istorie de succes a fost adevarata pentru majoritatea regiunilor, exceptia fiind Orientul Mijlociu, unde a existat un nou nivel scazut al seriei de rapoarte de doar 5% in 2016. Pentru prima data, prioritatea nr. 1 la nivel global au fost echipamentele pentru finisaj, urmate indeaproape de noi prese. Aceastea, la randul sau, au fost urmate indeaproape de PrePress / Workflow / MIS; un semn ca automatizarea este luata in serios.

Ca o premiera, fiecare din cele patru piete au prioritati de investitii diferite: Comercial, Toner digital, Edituri, Offset de hartie; Ambalaje flexibile si functionale, Inkjet digital.

Sursa:  DRUPA website

We identify the best solutions and opportunities for your business!

SCHEDULE A MEETING